Vi ste ovde
Privreda 

“Vulović transport” planira proizvodnju trolejbusa

Posle višegodišnje proizvodnje gradskih autobusa u kooperaciji sa beloruskom kompanijom “MAZ”, kragujevačko preduzeće ” Vulović transport” na pragu je da počne sklapanje trolejbusa tog proizvođača za srpsko, ali i regionalna tržišta.

 

Prevozničko i proizvodno preduzeće “Vulović transport” iz Kragujevca na početku svog poslovanja bilo je ovlašćeni zastupnik i prodavac kamiona “MAZ” a zatim je sklopilo ugovor sa tom beloruskom kompanijom o montaži tih teretnjaka. Saradnja je ubrzo podignuta za još jednu stepenicu i preduzeće je počelo da proizvodi gradske autobuse sa pogonom na gas, prve te vrste u Srbiji. U pitanju je bila kooperacija sa „MAZ”-om od kojeg je korišćena šasija i karoserija, dok su ostali delovi, motor, menjač, rezervoari za gas i elektronika, bili nabavljani iz uvoza  delom i od domaćih dobavljača.

Zoran Vulović, vlasnik preduzeća, kaže da je posle početnog zamaha, proizvodnja gradskih gasnih autobusa zastala tokom 2012. i 2013. godine, a potom je počela da se oporavlja. Prošle godine „Vulović” je proizveo 70 takvih autobusa čiji su kupci privatne firme koje obavljaju gradski prevoz u Beogradu i renomirana međunarodna firma „Arival”, koja je takođe uključena u gradski prevoz prestonice.
Ove godine preduzeće je sklopilo ugovore za proizvodnju 52  autobusa, tako da je obezbeđen posao do kraja avgusta i nove porudžbine se očekuju. Takođe, preduzeće  ove godine treba da počne  montažu MAZ-ovih kamiona, smećara i kipera, u pogonima „Vulovića”.

Ipak, jedan novi posao u partnerstvu dva preduzeća očekuje se sa posebnim ambicijama. Radi se o mogućnosti da se u Kragujevcu montiraju trolejbusi beloruskog proizvođača za domaće tržište.

–   U pregovorima sa „MAZ”-om postigli smo dogovor da naprave model trolejbusa koji po svojim karakteristikama odgovara potrebama beogradskog GSP-a. Probno vozilo treba da bude završeno ovog meseca i da bude predato beogradskom prevozniku koji će u narednih šest meseci obaviti testiranje. Ukoliko se pokaže da taj trolejbus zadovoljava zahteve, montaža za potrebe GSP-a odvijala bi se u pogonima našeg preduzeća, najavljuje Zoran Vulović.

Potrebe za novim trolejbusima u okruženju su velike, jer, primera radi, samo u ovoj godini Atina, Sofija i Bukurešt planiraju zamenu trolejbuskog voznog parka i za to su obezbedili sredstva. Zoran Vulović kaže da će se za pola godine znati da li će ovde biti montaže beloruskih trolejbusa, a ako ih bude, svestan je da mnogi od zainteresovanih neće odmah da se odluče za vozila koja bi se ovde sklapala. Međutim, on veruje da će se brzo znati kakve su šanse na tržištu i nada se da bi odnos cene i kvaliteta bio primamljiv za kupce.

–    Kada je objavljeno da postoji mogućnost montaže trolejbusa kod nas počeli su da se javljaju mnogi proizvođačikomponenti za ova vozila iz Evropske Unije. To daje mogućnost proširenja saradnje, ali naš plan je da u mrežu dobavljača uključimo i domaće fabrike, kaže Vulović.

Inače, za sva teretna vozila koja se u partnerstvu sa „MAZ”-om proizvode ili sklapaju u kragujevačkom preduzeću od beloruskog partnera je obezbeđena dokumentacija o homologaciji. To daje mogućnost „Vuloviću” da na ta vozila stavlja svoj „vin kod”, odnosno znak da su proizvedeni u Kragujevcu. Na samim vozilima stoji oznaka „MAZ”-a jer je reč o svetski poznatom proizvođaču i jednom od najvećih izvoznika kamiona i traktora na svetu.
Uvođenjem kamiona smećara i kipera u montažu, a kasnije i šansa za sklapanje trolejbusa, donela bi zapošljavanje još 30 novih radnika u proizvodnom pogonu preduzeća, u kome je danas 45 zaposlenih.

Inače, preduzeće ima i dve stanice za točenje komprimovanog prirodnog gasa, u Kragujevcu i Nišu. U prevozničkoj delatnosti firma je prisutna u Kragujevcu, gde je po ugovoru angažovana u gradskom prevozu. Gradskim i prigradskim prevozom od nedavno se bavi i u Kraljevu, a u međugradskom saobraćaju ima sedam polazaka dnevno za Beograd i Niš iz Kraljeva i Novog Pazara. Sve ukupno „Vulović transport” u svoje tri delatnosti zapošljava 240 radnika.

Zoran Vulović je i počasni konzul Belorusije u Srbiji. Njegov konzulat nalazi se u poslovnim prostorijama „Vulović transporta” u industrijskoj zoni, kraj nekadašnje fabrike „Filip Kljajić”, a obaveza počasnog konzula je da radi na unapređenju kulturne i ekonomske saradnje dve zemlje.

 

Izvor: www.kragujevacke.rs

 

 

Related posts