Vi ste ovde
Društvo Najčitanije 

Severna obilaznica razgušiće saobraćaj

Grad Kraljevo je do sada realizovao 80% planiranih radova za ovu godinu na izgradnji severne saobraćajne obilaznice. Iako su vremenski uslovi i dalje pogodni za gradnju, radovi su trenutno obustavljeni odlukom Ministarstva privrede koje je glavni nosilac tog projekta.

“Urađeno je prvih 1140 metara saobraćajnice. Ostao je još završni sloj asfalta da se uradi i to ćemo završiti početkom naredne godine,” ističe direktor Javnog preduzeća za uređivanje gradskog građevinskog zemljišta Aleksandar Nestorović.

On pojašnjava da će grad Kraljevo naredne godine konkurisati u Ministarstvu privrede za sredstva potrebna za izgradnju još 400 metara ove saobraćajnice, kako bi ona došla do gradske deponije, i uporedo sa tim nastaviće rešavanje imovinsko pravnih odnosa i dalju eksproprijaciju zemljišta, kako bi se ta trasa spojila sa ulicom Alimpija Jankovića, jer se severna obilaznica poklapa sa tom ulicom.

“Potrebno je da uđemo u ozbiljnu rekonstrukciju ulice Alimpija Jankovića, time bi došli do puta Kraljevo-Oplanići i to bi bila polovina severne obilaznice, koja odatle ide udesno ka Moravi, zatim prelazi mostiće preko kanala i izlazi u adu, kod tzv. Stočne pijace u Adranima,” ističe Nestorović.

Cilj grada Kraljeva je, kako naglašava, da u naredne tri godine, uz pomoć Ministarstva privrede i Vlade Republike Srbije završi severnu obilaznicu koja će da razguši saobraćaj u gradskom jezgru i teretna vozila lako i brzo sprovede do industrijskih zona kod Magnohroma, u Šeovcu u Adranima i do Ratarskog imanja, gde je najavljeno otvaranje velike fabrike nemačke kompanije “Leoni”.

Direktora Nestorovića pitamo i da li se trasa severne obilaznice poklapa sa trasom budućeg autoputa Pojate-Preljina, koji je poznat kao Moravski koridor.

“One se u jednom delu približavaju jedna drugoj. Mi za sada u projektu i planu imamo dva isključenja i uključenja na autoput, kod Magnohroma i kod Stočne pijace u Adranima.”

Na pitanje da li je urađena planska dokumentacija za Moravski koridor, dobijamo odgovor da se planski dokumenti još uvek prepravljaju i prilagođavaju kako bi se rešili imovinsko pravni odnosi.

“To je na republičkom nivou, nije na nama. Mi smo tu da damo svu podršku koju možemo i da lobiramo da se to što pre pokrene i napravi. Naša vizija je da će dve velike investicije, koje naredne godine treba da dođu u Kraljevo, u velikoj meri ubrzati tu izgradnju jer je taj autoput potreban i domaćim i stranim privrednicima.”

Nestorović ističe da grad trenutno radi i plan tzv. istočne obilaznice koja prolazi ispod Magnohromske petlje kroz Sijaće polje, prelazi reku Ibar i izlazi kod kružnog toka u Ribnici. Izgradnjom te obilaznice povećala bi se atraktivnost Sijaćeg polja za investicije i rasteretio sve gušći saobraćaj kroz Ribnicu.

Projekat je sufinansiran iz budžeta grada Kraljeva.

“Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.”

Related posts