Društvo Najčitanije 

Redukovan lov u selima duž trase Moravskog koridora

Izgradnja Moravskog koridora donosi promene i životnoj sredini u onim naseljima kroz koja prolazi. Za potrebe izgradnje ovog autoputa eksproprisan je veliki broj parcela sa najplodnijim poljoprivrednim zemljištem, posečeno je drveće, na pozajmištima su usled vađenja ogromnih količina peska formirana jezera dubine osam i više metara itd. Međutim, sve te nastale promene trebale bi da budu privremene i minimalne jer je jedan od glavnih ciljeva izgradnje Moravskog koridora zaštita stanovništva i biljnog i životinjskog sveta u naseljima kroz koja koridor prolazi.

Planom izgradnje Moravskog koridora koji je objavljen na sajtu Koridora Srbije predviđeno je da izvođač radova, po završetku izgradnje autoputa, sve parcele vrati u pređašnje stanje, zatrpa rupe nastale usled vađenja peska, naspe plodnu zemlju i tamo gde je potrebno izvrši pošumljavanje i sadnju autohtone vegetacije. Takođe, propisane su i mere za očuvanje ribljeg fonda u reci, jer vađenje peska iz reke i izmeštanje rečnog korita ugrožava živi svet reke. Jedna od mera je npr. zabrana izvođenja teških mehaničkih radova u vreme mresta ribe, stalna kontrola zamućenja reke pri izvođenju radova i slično.



U razgovoru sa članovima Lovačkog udruženja Kraljevo saznajemo da je izgradnja Moravskog koridora uticala i na rad ovog udruženja, tačnije na način organizovanja lova koji odavno nije samo hobi već održivo upravljanje lovištima koje podrazumeva zaštitu divljači i planski odstrel predatora.

“Izgradnja Moravskog koridora oduzela nam je jednu značajnu lovnu površinu od granice sa Vrnjačkom Banjom do granice sa Čačkom. To je pojas koji ide paralelno sa rekom Zapadnom Moravom i obuhvata naselja Vrba, Zaklopača, Ratina, Adrani, Popovići, Miločaji i Obrva. Tu uglavnom gazdujemo sa sitnom divljači kao što su zec, fazan i druga divljač,”
ističe Uroš Đoković, predsednik Lovačkog udruženja Kraljevo.

On naglašava da je Lovačko udruženje Kraljevo sarađivalo sa preduzećem Koridori Srbije od samog početka realizacije projekta Moravskog koridora i da je najviše razgovora bilo oko izgradnje prolaza za divljač koji su neophodni kako divljač ne bi, nakon stavljanja autoputa u funkciju, ostala odsečena od svog prirodnog staništa.

“Izgradnja prolaza za divljač je u jednom delu projekta obuhvaćena ali u drugom nije. U svakom slučaju postavlja se pitanje ko će da brine o divljači koja bude ostala na terenima uzurpiranim zbog izgradnje koridora, sa leve i desne strane autoputa, koji će biti ograđeni. Neko će morati da hrani i čuva tu divljač, da redukuje predatore. Pretpostavljam da će nama ostati ta obaveza iako lova tu neće biti, jer se taj teren pored autoputa ne tretira kao lovište,”
objašnjava Đoković.

On ističe da se lov na terenima duž budućeg autoputa ove godine odvijao redukovano, nedeljom, u dogovoru sa izvođačem radova, i napominje da u većini pomenutih sela, kada Moravski koridor bude završen i ograđen, lova više neće biti.

“To nam nameće potrebu da se reorganizujemo. Ne smemo da dozvolimo da lovci koji godinama ulažu u svoje lovište i uredno plaćaju članarinu budu oštećeni. Kompromis koji moramo da napravimo ide u tom pravcu da lovci koji nisu imali uzurpaciju lovnog terena sada pomognu onima koji jesu. Takođe, pokušaćemo da od države nadoknadimo gubitak lovnog terena iz struktura kojima trenutno ne gazduje Lovačko udruženje Kraljevo, već neki drugi subjekti,
” ističe Đoković i dodaje da su sastanci i razgovori sa predstavnicima lovačkih sekcija već obavljeni.

Lovačko udruženje Kraljevo je udruženje sa dugom tradicijom i velikim brojem članova. Udruženje trenutno ima 1100 redovnih članova lovaca koji su raspoređeni u 56 lovačkih sekcija i šest lovačkih društava. Teritorija kojom gazduje obuhvata oko 112 000 hektara i podeljena je u dva lovišta, lovište Ibar koje ima 75 000 hektara i Studenica 35 000 hektara.

Projekat je sufinansiran iz budžeta Grada Kraljeva. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

Share

Povezani postovi