Privreda 

Moravski koridor imaće 78 mostova

Potpisivanje ugovora o izgradnji Moravskog koridora, jedne od najznačajnijih saobraćajnica, koja će povezati centralnu Srbiju, jug i zapad, i koridore 10 i 11, očekuje se za desetak dana, a taj autoput regulisaće i vodotoke Zapadne, Južne i Velike Morave pored kojih prolazi.

Koridor dužine 110 kilometara povezaće pola miliona stanovnika.

Glavni projektant Moravskog koridora Aleksandra Lalić kaže da je autoput projektovan za brzinu od 130 kilometara na sat, sa po četiri vozne trake.

“Prolazi kroz opštine Ćićevac, Varvarin, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo, Adrane, Mrčajevce, Čačak“, kaže Lalićeva.

Projektant trase Radica Goronja navodi da će Moravski koridor prolaziti dolinom Zapadne Morave, najvećim delom, dolinom Južne Morave i dolinom Velike Morave, što znači da je u pitanju ravničarski koridor.

“Očekuje se 135 objekata, od čega 78 mostova, 24 nadvožnjaka, 12 podvožnjaka”
, navodi Goronja.

Sa izgradnjom ovog autoputa bez ijednog tunela gradiće se i savremena telekomunikaciona veza, što će znatno smanjiti broj nesreća. Samo na tom potezu u Srbiji godišnje pogine trećina nastradalih u saobraćajnim nesrećama.

“Moravski koridor ima dodatnu problematiku, to su visoke vode 2018, 2019, 2016. Pokazalo se da Moravski koridor mora da se obezbedi od visokih voda. To je ono što malo povećava troškove izgradnje”, istakao je direktor CIP-a Milutin Ignjatović.

Spajanjem Koridora 10 od Pojata preko Ćićevca, Stalaća, Kruševca, Trstenika, Vrnjačke Banje, Kraljeva, stizaće se do Čačka i Koridora 11.

Moravski koridor bi trebalo da bude gotov do 2022. godine, a vrednost radova se procenjuje na 755 miliona evra.

Izvor: RTS

 

Share

Povezani postovi