Moravski koridor od Kraljeva do Čačka biće završen početkom 2024.
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić prilikom obilaska radova na izgradnji Moravskog koridora na deonici jedan od Pojata do Kruševca najavio je da će ta deonica biti završena pre kraja godine.
„To je važno za Kruševac, ali i Ćićevac i Varvarin, kao i za Trstenik, koji će uskoro biti povezan, Vrnjačku Banju, Čačak, Kraljevo. Vredno radimo i za godinu i po dana i ta deonica auto-puta je gotova, uz istovremeno Čačak-Požega. Još treba da uradimo obilaznicu oko Kragujevca i da ga spojimo brzom saobraćajnicom sa Mrčajevcima, Katrgom, da bismo mogli da imamo izlaz do Čačka i Kraljeva, a Kragujevac je već spojen sa Koridorom 10“, kazao je predsednik Vučić i dodao: „Ovo je velika prilika za jednu industrijsku zonu ovde i između Čačka i Kraljeva, za dve ili tri velike fabrike, gde bismo mogli sve ljude u Pomoravlju koji žele da rade da zaposlimo, da mogu da žive pristojno i da deo ljudi počne da se vraća u ove krajeve.”
Vučić je pitao direktora “Koridora Srbije” Aleksandra Antića kada će biti završena deonica od Kraljeva do Čačka i dobio odgovor da će to biti početkom 2024, a da će onda biti spojeni gradovi Kruševac i Kraljevo, što se očekuje početkom 2025. godine.
“Posle ćemo da vidimo da napravimo brzu saobraćajnicu do Novog Pazara”, dodao je Vučić.
Istakao je da je na Moravskom koridoru urađen najteži deo posla na prvoj deonici i da je sve gotovo na prvom sektoru.
Čestitam na tome kako idu radovi, poručio je Vučić izvođačima radova i dodao da je od 3.600 radnika, oko 1.700 naših građana. Dodao je da su ostali radnici iz Indije, Turske, Bangladeša i drugih zemalja.
Izjavio je da smo u prvih pet meseci imali više ljudi iz inostranstva koji su tražili radnu i boravišnu dozvolu nego tokom cele prethodne godine.
Najavio je i da će se graditi brza saobraćajnica od Kragujevca do Mrčajevaca, kao i da će se graditi indutrijske zone između Kruševca i Trstenika, i između Kraljeva i Čačka, za nekoliko velikih fabrika koje će zaposliti ljude u zapadnom Pomoravlju.
Dužina Moravskog koridora je 112,37 kilometara, na njemu se gradi 88 mostova i nadvožnjaka, 29 podvožnjaka i 11 petlji, a biće i uređen tok Zapadne Morave.
Radove izvodi tursko-američki konzorcijum “Bekstel Enka”, a vrednost radova je 745 miliona evra.
Saobraćajnica je projektovana za brzine do 130 kilometara na sat i biće prvi domaći digitalni auto-put.
Moravski koridor biće i najširi auto-put u Srbiji.
Kada bude završen, spajaće auto-put Beograd–Niš sa auto-putem “Miloš Veliki” i povezaće veći broj lokalnih samouprava u centralnoj Srbiji, a od njega se očekuje da doprinese novim investicijama, zapošljavanju i znatnom povećanju standarda života stanovnika ovog dela Srbije.
Moravski koridor će povezivati sva veća naselja centralne Srbije imeđu Pojata i Čačka – Ćićevac, Stalać, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Čačak.
Projekat je sufinansiran iz budžeta Grada Kraljeva. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.