U toku javni uvid prostornog plana brze saobraćajnice Kraljevo-Novi Pazar
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture oglasilo je rani javni uvid prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora brze saobraćajnice IB reda Kraljevo-Raška-Novi Pazar.
Predloženo je da okvirna granica plana obuhvata delove teritorija gradova Kraljevo i Novi Pazar, kao i delove opštine Raška.
Na teritoriji grada Kraljeva biće obuhvaćene katastarske opštine: Adrani, Bare, Bogutovac, Bresnik, Brezna, Vrdila, Drakčići, Jarčujak, Konarevo, Maglič, Mrsać, Mataruge, Musina Reka, Polumir, Popovići, Progorelica, Tadenje, Ušće, Zamčanje i Cerje.
Plan na teritoriji opštine Raška obuhvata katastarske opštine: Baljevac, Bela Stena, Beoci, Biljanovac, Varevo, Draganići, Žutice, Korlaće, Kućane, Milatkoviće, Nosoljin, Pavlica, Panojeviće, Piskanja, Pobrđe, Raška, Rvati i Supnje, a na teritoriji grada Novog Pazara: Batnjik, Koprivnica, Postenje i Požežina.
Prostornim planom je obuhvaćen koridor planirane brze saobraćajnice na pravcu Kraljevo-Novi Pazar dužine oko 83,4 km i širine od 50 m do 300 m, a ukupna površina preliminarnog obuhvata plana je 650,37 km2.
Koridor brze saobraćajnice počinje od petlje Adrani na državnom putu IA reda broj 5 (autoput E-761, u izgradnji) i pruža se južno novom trasom, zaobilazeći sa zapadne strane građevinsko područje grada Kraljeva i presecajući postojeći (stari) put Čačak-Kraljevo.
U reonu naselja Mataruge i Progorelica trasa brze saobraćajnice se spaja sa postojećim državnim putem IB reda broj 22 i dalje većim delom pruža njegovom trasom kroz Ibarsku klisuru, pri čemu se na pojedinim delovima definiše nova trasa prilagođena potrebnoj geometriji puta.
Od naselja Ušće novoplanirana trasa brze saobraćajnice se odvaja od trase postojećeg puta, sa kojom se ponovo spaja kod naselja Baljevac. Dalje, trasa zaobilazi građevinsko područje Raške sa zapadne strane i pruža se novoplaniranom trasom sve do Novog Pazara.
Planirana brzina puta za čitavu trasu je od 80 km/h do 100 km/h.
Obrađivač prostornog plana je Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije, u saradnji sa obrađivačima idejnog projekta brze saobraćajnice Hidroprojekat saobraćaj DOO, Građevinski fakultet Univerziteta u Beogradu, Saobraćajni fakultet Univerziteta u Beogradu, Građevinski institut CPL D.O.O. i NR Geo inženjering, u skladu sa ugovorom iz marta 2023. godine.
Rani javni uvid trajaće do 5. jula.